جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان – 196

جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 52 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 23 جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان

چکیده:

توسعه مدیریت، فرایندی است که طی آن سطح دانش، مهارت و اطلاعات سطوح سه‌گانه مدیریت (مدیران عالی، مدیران میانی، مدیران عملیاتی و سرپرستان) ارتقا یافته و موجبات استقرار شرایط لازم برای تکامل مجموعه استعدادها و توانایی‌های این رده، فراهم خواهد شد. مدل تعالی سازمانی، ابزار عملیاتی قوی است که می‌تواند برای مقاصد مختلفی توسط سازمان‌ها به کار گرفته شود. باید دقت کرد که تعالی سازمانی، برداشتی نظری و تئوریک نیست بلکه کسب و ارائه نتایج ملموس و قابل مشاهده‌ای است که مبتنی‌بر شواهد بوده و پایداری و دوام داشته باشد. معرفی مدل تعالی عملکرد می‌تواند در صدر برنامه‌های توسعه مدیریت قرار گیرد اما هر چه در برنامه‌ریزی برای توسعه اجزای سیستم (از جمله مدیریت) کوشا باشیم به همان میزان نیز دستیابی به تعالی سازمانی، محقق خواهد شد.

کلمات کلیدی:

تعالی سازمان

توسعه مدیریت

سیستم انسانی

مقدمه

هدف غایی هر سیستم انسانی، حرکت در جهت پیشرفت، تکامل و تعالی است و تکامل و تعالی آن به رشد، پیشرفت، توسعه و تکامل اجزای آن بستگی دارد. دهه آینده، مرحله گذار بسیار حساسی برای اقتصاد، صنعت و تجارت ایران است. وظایف و مسئولیت‌های دولت‌ها در قبال جامعه غالباً به وسیله سازمان‌های دولتی، صنعتی و بازرگانی موجود در جوامع، انجام می‌شود و منابع انسانی، عاملی مهم برای تحقق اهداف این سازمان‌ها به شمار می‌روند. در حقیقت، نیروهای انسانی سازمان‌های یاد شده را به سوی اهداف مورد نظر سوق می‌دهند و زمانی که آنها به اهداف خود نائل شوند، موجبات دستیابی جامعه و سرانجام دولت‌ها به اهداف خود را فراهم می‌کنند.

سازمان‌ها، نیازمند مدیرانی نواندیش و متعهد هستند که با همه سختی‌ها و شرایط حاکم بر دنیای کنونی بتوانند رشد و تعالی سازمان خود را ادامه دهند، از تکنیک‌های نوین مدیریتی، متناسب با فرهنگ کشور استفاده کرده و بپذیرند که نیروی انسانی، بزرگ‌ترین سرمایه آنهاست. برای تصحیح جهان‌بینی سازمانی نیروی انسانی، ابتدا باید مدیران آن سازمان، عملکرد و نحوه برخورد خود را با دیگران، تصحیح کنند، مدیر هنگامی می‌تواند در راستای اهداف کلی و راهبرد سازمان، هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف ایجاد کند که ضمن توسعه و بهبود توانایی‌های مدیریتی، سطوح مختلف زندگی خود را کنترل کرده و توانایی خود تدبیری را کسب کرده باشد، در غیر این صورت انتظار اعمال مدیریتی صحیح و موفق از او ناصواب است. در این مقاله، با هدف بررسی نقش توسعه مدیریت در تحقق تعالی سازمان، مطالبی پیرامون توسعه مدیریت، تعاریف، ابزار، اجزا و… مباحثی نیز درباره تعالی سازمانی ارائه خواهد شد.

فهرست مطالب

جایگاه مدیریت در تعالی سازمان 1

مقدمه 2

بیان مسئله 3

اهمیت و ضرورت پژوهش 6

هدف تحقیق 9

ابزار توسعه مدیریت 11

فرضیه پژوهش 14

تعریف نظری 17

روش تجزیه و تحلیل داده ها 19

نتیجه گیری 23

منابع و ماخذ 23

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

عبارت های کلیدی

  • جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان
  • تعالی سازمان
  • توسعه مدیریت
  • سیستم انسانی
  • دانلود مقاله جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان
  • سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
  • همکاری در فروش فایل
  • همکاری در فروش
  • فروش فایل
  • انجام پروژه و پایان نامه مدیریت
  • fileina
  • مقالات ترجمه شده مدیریت
  • فروشگاه ساز فایلینا
  • فروشگاه فایل

خرید فایل

مقالات مشابه

جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان – 14507
... توسعه مدیریت، فرایندی است که طی آن سطح دانش، مهارت و اطلاعات سطوح سه‌گانه مدیریت (مدیران عالی، مدیران میانی، مدیران عملیاتی و سرپرستان) ارتقا یافته و موجبات استقرار شرایط لازم برای تکامل مجموعه استعدادها و توانایی‌های این رده، فراهم خواهد شد. مدل تعالی سازمانی، ابزار عملیاتی قوی است که ...
بررسی نقش مدیریت کیفیت جامع در تعالی سازمانی -5789
... توضیحات: این مقاله در کنفرانس بین المللی مدیریت چالش ها و راهکارها در سال 1392 ارائه شده است. خلاصه: اهداف این مقاله در چهار بخش ذیل عبارتند از: بخش اول آشنایی با مفهوم سیستم، مدیریت کیفیت و نگرش های مختلف نسبت به کیفیت. بخش دوم شامل بررسی عوامل ارزیابی ...
بررسی نقش مدیریت کیفیت جامع در تعالی سازمانی-7152
... و نگرش های مختلف نسبت به کیفیت. بخش دوم شامل بررسی عوامل ارزیابی و جنبه های مومثر بر سیستم های مدیریت کیفیت در سازمان ها. بخش سوم آشنایی با اصول و اهداف مدیریت کیفیت و دلایل به کارگیری. دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت تعداد مشاهده: 392 مشاهده فرمت ...
تعیین تاثیر مدیریت دانش بر تعالی سازمانی کارکنان -5643
... توضیحات: این مقاله در کنفرانس بین المللی مدیریت چالشها و راهکارها ارائه شده است (1392). هدف: تعیین تاثیر استقرار مدیریت دانش بر تعالی سازمانی کارکنان دانشگاه پیام نور استان اذربایجان غربی جامعه آماری: کارکنان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی روش آماری مورد استفاده: تی تست تک نمونه ای ...
تبیین جایگاه مدیریت فرایندها در تعالی عملکرد سازمانی -3341
... چکیده: در دهه های اخیر تلاشهای فزایندهای در سازمانها جهت بهبود و ارتقا و تعالی عملکردهای سازمانی به اجرا در آمده وراهکارهای مختلفی نیز توسط متخصصان علم مدیریت ارائه گردیده است. یکی از مهترین این راه حلها، بهره گیری از مدلهای تعالی عملکرد مبتنی بر خود ارزیابی می باشد. ...
ارزیابی عملکرد سازمان های چابک با استفاده از مدل DEFQM-1037
... عملکرد، آشنایی یا مدل تعالی و. بخشی از مطالب آن هستند. دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت تعداد مشاهده: 392 مشاهده فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: PDF تعداد صفحات: 12 حجم فایل: 338 کیلوبایت این مقاله در بر گیرنده اطلاعات تئوریک خوبی در این زمینه می باشد. ...
ارزیابی عملکرد سازمان های چابک با استفاده از مدل DEFQM -10825
... این مقاله در بر گیرنده اطلاعات تئوریک خوبی در این زمینه می باشد. تعریف سازمان های چابک، ارزیابی عملکرد، آشنایی یا مدل تعالی و. بخشی از مطالب آن هستند. این مقاله در چهارمین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد ارائه شده و حاوی 12 صفحه می باشد. عبارت‌های کلیدی ارزیابی عملکرد ...
تعیین تاثیر مدیریت دانش بر تعالی سازمانی کارکنان-1406
... تایید تمام فرضیه های تحقیق می باشد این امر بیانگر آن است که استقرار مدیریت دانش بر تعالی سازمانی کارکنان تاثیر دارد. دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت تعداد مشاهده: 627 مشاهده فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: pdf تعداد صفحات: 16 حجم فایل: 1,973 کیلوبایت توضیحات: این ...
آشنایی با تعالی سازمانی و خود ارزیابی-2755
... مدیریت تعداد مشاهده: 267 مشاهده فرمت فایل دانلودی: pdf فرمت فایل اصلی: PDF تعداد صفحات: 44 حجم فایل: 6,121 کیلوبایت مناسب برای دانشجویان رشته مدیریت عبارت‌های کلیدی آشنایی با تعالی سازمانی خود ارزیابی کارگاه آموزشی مدیریت کارگاه خود ارزیابی کارگاه آموزش تعالی سازمانی تعالی سازمانی آشنایی با خود ارزیابی ...
تعالی سازمانی، از دیدگاه مولانا در سازمان مدیریت صنعتی بررسی شد
... سازمانی یا (EUROPEAN FOUNDATION OF QUALITY) EFQM که امروز نام آن را در گوشه و کنار سازمانها می شنویم، مجموعه ای از استانداردهاست که به عنوان مدل بنیاد کیفیت اروپا از 8 اصل بنیادین تشکیل شده است . این مدل که در ایران زیربنای دو جایزه ملی کیفیت و ...